Word patiënt bij ons Tandartspraktijk Veemarkt - Uw Glimlach, Onze Zorg Op zoek naar een nieuwe tandarts in Utrecht? Spoedgeval: Uitgevallen of Afgebroken Tand? Een Stralend Witte Glimlach Wij wijken niet af van de vastgestelde tarieven. We staan voor je klaar Ontdek de Onzichtbare Beugel van Ordoline Liefdevolle Zorg voor de Jonge Glimlach Gespecialiseerde Parodontitis Behandeling Angst voor de Tandarts? Bij Ons Bent u in Goede Handen Woensdagmiddag kinderspreekuur Your Trusted Dentist Near Me: Tandartspraktijk Veemarkt Your Trusted English-Speaking Dental Care Expat Dentist in Utrecht: Your Trusted English-Speaking Dental Care

FAQ

Veel gestelde vragen

Algemene informatie en afspraken

  • Wat zijn jullie openingstijden?

    Maandag van 8:00 tot 19:00
    Dinsdag van 8:00 tot 17:00
    Woensdag van 8:00 tot 18:00
    Donderdag van 8.00 tot 17.00
    Vrijdag van 8.00 tot 17.00

  • Hoe maak ik een afspraak?

    Het makkelijkst is om ons te bellen op 030-4100113. U kunt ons ook een mailtje sturen op info@tandartspraktijkveemarkt.nl .

  • Kan ik jullie ook bereiken voor spoedgevallen?

    Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 – 12:30 en van 13:15 – 16:30. Afhankelijk van de situatie, kun je in bijna alle gevallen dezelfde dag bij ons terecht.

  • Waar kan ik parkeren?

    Parkeren kan in de wijk (Veemarkt) en bij de naastgelegen twee sportverenigingen (USV Hercules en Sporting ’70). Tot 11:00 is het betaald parkeren.

 

Behandelingen & Diensten

  • Welke behandelingen bieden jullie aan?

    Onze meest voorkomende behandelingen zijn algemene controles, kindertandheelkunde, vullingen, wortelkanaalbehandelingen, mondhygiëne, kronen en bruggen, orthodontie en tanden bleken.

  • Wat is het verschil tussen een tandarts en een mondhygiënist?

    Een tandarts diagnosticeert en behandelt mondproblemen (zoals gaatjes, ontstekingen) en voert ingrepen uit (vullen, trekken, kronen).

    Een mondhygiënist richt zich op preventie: hij/zij reinigt je gebit grondig (tandplak, tandsteen) en geeft advies over mondverzorging om problemen te voorkomen.

  • Wat kan ik doen tegen tandsteen/gevoelige tanden/slechte adem?

    Voor een frisse adem en om tandsteen te voorkomen, focus op:
    Goed poetsen en flossen: Verwijder dagelijks etensresten en plak.
    Tong reinigen: Haal bacteriën van je tong.
    Voldoende water drinken: Houd je mond schoon en vochtig.

    Zelfs met de beste zorg kan tandsteen zich opbouwen. Een tandarts of mondhygiënist verwijdert professioneel tandsteen en controleert je mond op problemen. Regelmatige bezoeken zijn cruciaal voor een blijvend gezonde en frisse mond!

 

Kosten & Vergoedingen

  • Wordt mijn behandeling vergoed door de verzekering?

    Tandheelkundige zorg voor patiënten tot 18 jaar valt onder de basisverzekering. Verzekeraars stellen eisen aan de maximale vergoedingen.

    Tandheelkundige zorg voor patiënten vanaf 18 jaar wordt vergoed afhankelijk van de aanvullende verzekering van de patiënt. Dit verschilt per verzekering en per verzekeraar. Voor een persoonlijk advies over wat vergoed wordt onder uw specifieke aanvullende verzekering kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.

  • Kan ik een begroting ontvangen voor een behandeling?

    Ja.

    Hierbij gelden de volgende regels:
    . Boven € 250,- : De tandarts moet een begroting geven.
    . Tot € 500,- : Deze begroting mag mondeling, mits de tandarts dit in je dossier vastlegt.
    . Boven € 500,- : De begroting moet schriftelijk of digitaal worden verstrekt. Dit is per 1 januari 2025 een verplichting geworden.

  • Hoe werkt de facturatie?

    De week na afloop van uw behandeling ontvangt u een factuur per e-mail. U heeft dan aansluitend nog 4 weken de tijd om die te voldoen. Als u dat met de behandelaar van te voren bent overeengekomen, dan kunt u bij ons kosteloos een betalingsregeling afsluiten.

 

Hygiëne & Veiligheid

  • Hoe zorgen jullie voor hygiëne en veiligheid in de praktijk?

    Wij werken volgens de WIP-richtlijnen. Dit zijn landelijke richtlijnen voor hygiëne en infectiepreventie in de zorg, opgesteld door de Werkgroep Infectiepreventie (WIP).

    Deze richtlijnen zorgen ervoor dat:
    . De kans op infecties minimaal is.
    . We op een veilige en hygiënische manier werken.

 

Overige

  • Verkopen jullie ook mondverzorgingsproducten?

    Wij verkopen alleen bleekgel.

    In onze praktijk zijn soms gratis monstertjes van diverse soorten tandpasta verkrijgbaar, die wij soms ontvangen van fabrikanten. U kunt daar om vragen.

    Wij richten ons alleen op het verlenen van de beste mondzorg. Het meegeven van een monstertje is een gratis service waarmee wij op geen enkele wijze het betreffende monstertje aanbevelen of er reclame voor maken.

  • Hoe kan ik een klacht indienen?

    Een klacht kunt u indienen bij de praktijkeigenaar mw. Bons via administratie@tandartspraktijkveemarkt.nl .

    Komt u er met ons niet uit, dan kunt u zich wenden tot de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Tandheelkunde (KNMT).